percaya dengan jodoh ALLAH

jodoh, ajal, maut . semua kat tangan tuhan . pernah dengar ayat tu kan .bukan pernah . tapi selalu sangat dengar kan . tapi kita ni manus...


jodoh, ajal, maut . semua kat tangan tuhan . pernah dengar ayat tu kan .bukan pernah . tapi selalu sangat dengar kan . tapi kita ni manusia biase yang tak mampu nak lari dari satu perasaan halus yang sangat complicated ni kan . dan aku pon tak terlepas dari lumrah kehidupan nie .

2 3 hari ni, aku agak bizi dan penat . sebab ape, tak payah la nak cerita hal orang lain kan . ramai yang tahu, memang bukan rahsia tapi x perlu kot nak heboh kat sini . 2 3 hari ni jugak aku sedar tentang kesalahan dalam cinta nie . bukan aku cakap tak boleh bercinta . tapi ade batas dia kan . kalau da cintakan anak dara orang, kalau cinta tu terputus ditengah jalan, tak perlulah kita nak mintak bantuan makluk halus bagai kan .

serious aku cakap, unexpected betol budak yang umur belasan tahun boleh nak hantar bende halus macam tu nak kianat orang kan . kalau da tak de jodoh, ape boleh buatkan . just forget it and looking for someone else la kan . ade la jodoh kat mane mane kan . Tuhan dah atur hidup manusia ni elok elok dah . jauhmane pon kite pergi . jodoh tu tetap ade untuk kita . tunggu mase yang sesuai je.

so kat sape sape yang nak bercinte tu . hati hati lah . jangan sebab cinte kita nak lupe tuhan kan . ni pesanan untuk diri aku sendiri la jugak . banyak benda la yang aku belajar 2 3 hari ni . da kene nasihat kat ustaz lagi . tapi ape yang dye cakap tu ade betolnya . nak masuk syurga ALLAH tu bukan tutup aurat sampai nampak mate 2 biji je . nak masuk syurga Allah tu bukan duk dalam rumah bertapa sepanjang mase . nak masuk syurga Allah kene dapat redha Allah . nak dapat redha Allah, kene dapat redha mak ayah dulu . banyak salah kite kat mak ayah kite sendiri kan . kite mengeluh pon da dikire dosa kat mak ayah kan . rase macam terok sangat aku ni . huhuhu .

aku pon da malas nak layan cintan cintun ni . cukup la sekali aku buat silap dalam hidup aku . cukup lah sekali aku hancurkan hati aku sendiri . aku nak tunggu jodoh aku . tapi aku nak kawan dengan semua . hahaha . still teman tapi mesra . "tolong la mesra lebih cikit " tu ayat orang mengade ok . lalalala .

.study first.get job.get money.help parent.get husband.
ahaks (>,<) v
assalamualaikum ~

You Might Also Like

4 comments

  1. comelnya blog ni :)
    btw , done follow #50

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog dye pon comell jugak . follow u back :)

      Delete
  2. Betul tu leyla...jangan diikut rasa hati k and never-never guna bantuan mahluk halus or whatsoever bila dah putus cinta..bahaya..nanti makan diri..nway kita semua buat salah and yang penting belajar dari kesilapan kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la . bile da tengok depan mate . rase mcm ntah pape plak bile org xleh terime kenyataan cam ni .

      Delete

ShopLinks

babab.net