cinta jangan dipaksa

assalamualaikum  assalamualaikum cinta . cinta jangan dipaksa | Cinta ? bukan aku tuju pada seseorang lah . untuk semua blogger yang...

assalamualaikum 

assalamualaikum cinta .

cinta jangan dipaksa | Cinta ? bukan aku tuju pada seseorang lah . untuk semua blogger yang baca entry yang tak seberapa ni . Aku tertarik dengan kata kata kawan aku . Lelaki memang tak ada rasa bersalah. betol ke ? 

Sejauh mana betolnye kata kawan aku tu, atas diri lelaki itu sendiri kan . kawan aku tanya
 "macam mana kau dengan .......?"
aku hanya jawab " ermmm . entah la nak cakap macam mana . dia cuma anggap aku kawan je, so kawan lah jawapan aku "

"tu la ayat yang paling aku tak suka dengar dan tak nak dengar "

yep, sapa nak dengar ayat macam tu keluar dari mulut orang yang kita suka kan . sakit pon terpaksa telan . mungkin sebab ni kawan aku cakap lelaki ni tak ada perasaan dan tak ada rasa bersalah . 
sometimes perempuan anggap benda tu serius tapi sebenarnya tak bagi seorang lelaki . 

sumber google
dear lelaki | jangan lah sesekali kau bagi harapan pada perempuan . jika kau berniat untuk mainkan dia. hentikan sebelum terlambat . macam yang semua tahu, hati perempuan ni lembut dan sangat mudah untuk jatuh hati . 

dear lelaki | jangan kamu terlebih 'caring' terhadap perempuan kalau sekadar kamu kesian kan dia dan sekadar kamu ingin rapat dengan nya

dear lelaki | jangan kamu pernah berkata 'suka' walaupun kau suka sekadar kawan ataupun sekadar suka-suka. kerana 'suka' bagi seorang perempuan itu berbeza.

dear lelaki | jangan kamu terlalu rapat dengan seorang perempuan sehinggakan perempuan tersebut selesa bersama kamu . sehinggakan perempuan tersebut mampu tertawa bila bersama kamu . sehingga perempuan tersebut terhibur dengan setiap bicara kamu .  

dear lelaki | jangan kamu terlalu tidak mempedulikan perasaan perempuan jika kamu sebenar tidak pernah serius dengan hubungan tu . walaupun kamu tak pernah menganggap hal tersebut serius . tapi sekurang kurang nya jelaskan semua nya agar dia mengerti dan faham.bukan membiarkan hati yang penuh tanda tanya. 

sumber google
dear ladies | jangan lah mudah percayakan lelaki terutamanya dalam percintaan. jangan terlalu mudah termakan dengan kata manis lelaki . 

dear ladies | jadilah muslimah yang berjiwa kental , yang mampu menepis cinta palsu dari lelaki . jodoh akan sampai bila tiba waktunya . jangan kita terlalu kejarkan jodoh yang belum tentu untuk kita . 

dear ladies | perkataan suka, cinta, sayang . pakailah tika kamu sudah bergelar isteri kepada lelaki yang betol betol suka kan kamu. 

dear ladies | jadilah yang terbaik untuk kedua ibu bapa mu sebelum kamu dimiliki oleh suami kamu bukan kekasih kamu. 


dear ladies | belum terlambat untuk kita berubah . 

:)

You Might Also Like

4 comments

  1. kaksha bercinta dengan orang lain, kawin dengan orang lain.... huahuahua..... dan kaksha tak paksa cinta tu datang.... biar rasa sendiri, kaksha tak suka meluahkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye eh kak? cam mne kenal dgn husband akak ? tak bercinta la awal2 tu?

      Delete
  2. klu nak ceritakan pngalaman sha bercinta 6thun..sia2 ja harap lps ni berkekalan..jgn tlmpau bhagia ngn cinta sblm khwin ja rasanya kan..hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann . lepas ni jangan nak knl lame2 . buat dosa jeee .kalau laki tu serius, kawin je teros . hehehe

      Delete

ShopLinks

babab.net