Followers

JODOH ITU SEBENARNYA DEKAT

JODOH ITU SEBENARNYA DEKAT Bila umur dah cecah puluhan ni, selalu dihujani soalan soalan yang tak mampu kita nak jawab.  "Bil...

JODOH ITU SEBENARNYA DEKAT


Bila umur dah cecah puluhan ni, selalu dihujani soalan soalan yang tak mampu kita nak jawab. 
"Bile nak kawen ?"
Siapa saja boleh tersedak air liur bila ditanya soalan macam tu . Macam nak jawab soalan yang kita tidak tahu jawapannya. Yang tahu hanyalah Allah S.W.T. Sebab hanya Allah yang tahu dengan siapa dan bila jodoh kita.

Bila ditanya orang berpengalaman, rupanya jodoh ini sangat dekat. Cuma yang dekat Allah jauhkan, dan kembali dekatkan bila tiba masa yang sesuai. Mungkin jodoh kita dengan orang yang kita kenal 10 tahun lalu.Mungkin jodoh kita dengan kawan satu kem suatu ketika dahulu . yang kita tidak kenal tetapi sebenarnya kita pernah bertentang mata dan berselisih dalan satu perjalanan. Cuma Allah yang mengaturkan segala pertemuan itu.

Walau sejauh mana kita mengelak untuk sesebuah jodoh itu, kalau dah jodoh dia disitu, ke jenjang pelamin juga akhirnya. Aku ada sepupu, sepupu aku ni dulu bercinta dengan orang lain dan isteri dia sekarang bercinta dengan orang lain . Masing masing berjiran depan rumah. Lepas tu masing masing putus hubungan dalam masa yang agak dekat. Lepas dua dua single, tak berapa lama lepas tu, Langsung majlis kahwin dengan si jiran depan rumah tu. Sebab jodoh tu sebenarnya dekat. Jauh mana kita pergi tetap berjumpa juga.


Jodoh dengan seseorang yang kita tidak suka, boleh jadi itu lah jodoh yang terbaik untuk kita. Sebab tu orang tua tua selalu cakap.
"Jangan terlalu membenci takot nanti jatuh sayang"


You Might Also Like

8 comments

  1. jodoh mungkin ada di blog?....
    #clickclicknufnang

    ReplyDelete
  2. Jodoh akak yg ke 2 pun dh dekat..dh masuk fasa ke arah alam perkahwinan..tp seru tu x sampai2...mcm2 dugaan bertandang...harap lepas ni betjln dgn lancar

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah k. suria .moga dimudahkan segalanya

      Delete
  3. Tau x pe lela. Soalan tuu paling rare wktu umur 20-an ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan . kite ni dah la blajar lagi . boleh tnye soalan cenggitu

      Delete
  4. jodoh itu ada tetapi waktunya rahsia. bersabarlah.

    sentiasa berdoa....

    ReplyDelete
  5. Bila smapai jodoh itu pasti semuanya dipermudahkan...

    ReplyDelete

ShopLinks

babab.net