Satu minit

Siapa rasa satu minit tu sekejap ? Ya, sebenarnya memang 1 minit tu sekejap. 1 minit dunia nak dibanding kan dengan 1 minit akhirat memang ...

Siapa rasa satu minit tu sekejap ? Ya, sebenarnya memang 1 minit tu sekejap. 1 minit dunia nak dibanding kan dengan 1 minit akhirat memang la lama, tak tahu la 0.000000+++ saat. Sangat sekejap sebenarnya tetapi akan rasa sangat lama untuk beberapa perkara. 

Satu minit yang dirasakan paling lama apabila tengah tunggu timer traffic light. Masa tu awek  tunggu nak dating dekat klcc, Semasa drive shoot laju laju nak lepas lampu isyarat kuning dah  sampai paling depan tetiba lampu isyarat bertukar merah. Masa tu nak tunggu satu minit sangat menyeksakan.

Satu minit kedua seperti yang dibawah. Bila jurulatih cakap "kita buat 1 minit je" Kita dengan yakin balas, "alaaaa, 1 minit je pon, sekejap je, suruh nenek aku pon boleh buat" Tapi bila dah buat, mak ai. Bila nak habis 1 minit ni ?? 


Haa, kalau tak percaya cuba la buat . Anda akan tahu 1 minit itu lama atau sekejap. Lepas buat ni, mesti anda akan lebih menghargai masa. Selamat mencuba !

You Might Also Like

7 comments

  1. hahahaha tau xpe.akk setuju! satu minit mcm lama, tp kalau buat plank, nk mati rasa.ahahahaha

    ReplyDelete
  2. tgh buat lah ni. 15 minit..dah boleh berhenti ke blum ni?

    ReplyDelete
  3. satu minit untuk apa yang kita suka adalah terlalu cepat berlalu.. dan satu minit untuk apa yang kita tidak sukar terlalu lama ibarat masa tak berjalan.. :)

    ReplyDelete
  4. KG dah buat ni...memang lama seminit tu tau...huhuhu...penat mak

    ReplyDelete
  5. betullah Leyla, ada ketikanya masa yang sama tapi tempuh yang berbeza seolah-olahnya.

    ReplyDelete
  6. dulu buat plank 5 saat je da gigil2.. skrang alhamdulillah 20-30 saat bleh tahan..
    sminit x smpai lagi.. jenuhla..

    ReplyDelete

ShopLinks

babab.net