PULUT DURIAN PALING SIMPLE DAN SEDAP

Demam durian ni sebenarnya dah habis. Tapi pada aku yang baru balik kampung ni, baru merasa la durian. Durian kat kampung pun dah nak habis ...

Demam durian ni sebenarnya dah habis. Tapi pada aku yang baru balik kampung ni, baru merasa la durian. Durian kat kampung pun dah nak habis dah. Aku kempunan betul nak makan pulut durian. Hari pertama tu ma aku buatkan. Pulut dengan pengat durian. Tak sempat nak snap, aku makan dulu. Lepas tu pergi rumah atuk aku. Buat pulut durian dengan santan. Sedap hingga menjilat sudu jugak.

Resepi nya senang sahaja. Durian, pulut, santan letak secubit garam dan gula. Lepas tu siap dan makan.

Pulut durian simple
Pulut

Pulut durian simple
Durian

Pulut durian simple
Santan

Pulut durian simple

Ok siaplah pulut durian yang simple dan sedap. 



You Might Also Like

6 comments

  1. ini fav abah SA ni...i memang x makan pulut

    ReplyDelete
  2. mak kak ummul suka mkn ni..kak ummul xbpe suka..lg suka kuinin

    ReplyDelete
  3. Ya Allah.. ni nikmat dunia sungguh.. cuci mata sajalah kat sni hehe..
    diet takleh makan semua2 ni.. hehe..

    ReplyDelete
  4. favorite hubby.. kalau dia tgk mst dia nak...

    ReplyDelete
  5. Along..lebih kurang mcm lela..Along kan, dari awal musim durian, sampai lah beberapa hari yg lalu, Along x mkn lgsung durian. Alhamdulillah, akhirnya merasa juga durian, beberapa hari yang lalu dalam bentuk bubur kacang durian, mak buat..SEDAP SAMPAI MENJILAT SUDU 10X

    ReplyDelete

ShopLinks

babab.net