Followers

AIR A&W SARSAPARILLA RM1

Kali pertama aku beli air RM1 ni. Dulu kat kampung selalu lah kaka tiri aku beli tapi tak pernah pulak aku minum. Yang aku tahu cuma air ...


Kali pertama aku beli air RM1 ni. Dulu kat kampung selalu lah kaka tiri aku beli tapi tak pernah pulak aku minum. Yang aku tahu cuma air Coca-Cola RM1, tak tahu pulak A&W ni pun ada yang  RM 1.

Nak beli air Coca-Cola aku takut sikit, sebab orang duk cakap bahaya kan. Kawan aku sendiri pun cakap sangat bahaya air Coca-Cola ni. Walaupun hakikatnya semua air berkarbonat ni bahaya dan tak elok untuk badan, sekali sekala minum tu tak apa. Jangan hari-hari kau hadap air ni je. Nak hadap boleh, tapi tolong hadap air ni .

AIR KOSONG

KEBURUKAN COCA-COLA


  1. Kandungan gula bagi satu tin Coke adalah bersamaan dengan 18 SUDU cawan teh! Asid Sitrik dalam Coca-cola akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis.

  2. Bahan aktif Coke adalah ASID FOSFORIK, dengan pH 2.8, ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari

  3. Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis

  4. Rendamkan gigi dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi itu hilang/lebur dalam masa 24 – 49 jam

Sebab aku takut nak minum Coca-Cola, aku minum air A&W, kesa daripada kedua-dua air ni sama atau tak sebenarnya?

You Might Also Like

3 comments

  1. Sama je..lebih baik jangan minum langsung . Amalkan minum air masak / mineral ye Lela :)

    ReplyDelete

ShopLinks

babab.net