Followers

JANGAN PANDANG RENDAH KEPADA DIRI SENDIRI

Memiliki tubuh badan yang lemah tak semestinya seorang yang lemah dan patut memandang rendah kepada diri kita sendiri. Ini kerana, memil...


Memiliki tubuh badan yang lemah tak semestinya seorang yang lemah dan patut memandang rendah kepada diri kita sendiri. Ini kerana, memiliki tubuh yang kecil dan lemah tidak semestinya memiliki hati dan semangat yang lemah. Kadang-kadang yang dinampak lemah ini lagi kuat semangatnya dan lagi kuat mentalnya.

Sebenarnya kekuatan sebenar terletak kepada akal dan mental yang kuat. Walaupun memiliki tubuh badan yang sado, tapi mem[unya hati yang kecil dan mental yang lemah, tetap lemah jika dipandang secara dalaman.

Biasa nya kaum perempuan lah yang dianggap lemah dan selalu dijadikan mangsa keadaan. Sebenarnya wanita merupakan satu makhluk yang sangat kuat walaupun dari segi luarannya nampak lemah. Seberat mana pun dugaan yang dilalui, di atetap teguh berdiri, mempertahankan dirinya. Buktinya ramai ibu tunggal yang sudah berjaya dan tidak bergantung kepada bantuan mana-mana pihak, tetapi berapa orang je bapa tunggal yang berjaya?  Nak bukti lagi ?


Malaikat menghadap ALLAH dan bertanya " Ya ALLAH, mengapa memerlukan waktu untuk menciptakan wanita ini?" maka ALLAH menjawab, "Apakah kamu memerhati seluruh keistimewaan dan seluruh sifat yang ada pada ciptaan-Ku ini? Ciptaan ini harus memiliki lebih dari 200 organ yang selalu bergerak agar bisa menjalankan semua tugasnya.Ciptaan ini kelak harus mampu melayani suaminya, menjaga harta keluarga dan menjadi ratu di rumah tinggalnya. Dia harus memberikan cinta yang bisa menyembuhkan rasa sakit. Dia harus bisa melakukan segala sesuatu hanya dengan 2 tangan."

Malaikat terkejut dan berkata. “Hanya dengan 2 tangan… 2 tangan! ini adalah hal yang mustahil"
Allah terus melanjutkan ciptaan-Nya. lalu kepada malaikat.

Allah berfirman : “Tunggulah sampai besok aku akan menyelesaikan semuanya. Tunggulah sebentar ! Ciptaan ini akan segera selesai. Dia ini akan selalu dekat dengan Aku. Dia bisa menyembuhkan dirinya saat jatuh sakit. Dia bisa bekerja sepanjang hari dan malam…”

Malaikat mendekati wanita yang sudah tercipta dan memegangnya, lalu bertanya kepada Allah. “Ya Allah, Engkau jadikan wanita ini sangat lembut!”

Allah menjawab : “Ya, sesungguhnya dia sangat lembut, tetapi Aku jadikan dia sangat kuat. Kamu tidak bisa menggambarkan sampai dimana kekuatannya, dia mampu menanggung beban dan menahan diri untuk bersabar.”

You Might Also Like

2 comments

  1. Allah sebak jap kakbell.. sesungguhnya kita (wanita) sangat disayangi Allah SWT. TQ for the info.

    http://www.dhiyaafraabella.com & http://djmcosmetics.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas perkongsian yang bermakna ini. btw done follow u dear, follow mine too :) - Noob

    ReplyDelete

ShopLinks

babab.net